სასწავლო წელი - 2021-2022
კათედრა - დაწყებითების კათედრა
საგანი - ქართული ენა და ლიტერატურა
კლასი - პირველი
სკოლა - სსიპ ქ. დუშეთის
N2 საჯარო
მასწავლებელი -
ირმა ვერძეული
თვე |
თემა |
ტექსტი |
კომპლექსური დავალება |
სექტემბერი
ოქტომბერი |
სასკოლო
გარემო
მე
და ჩემი ოჯახი
სათამაშოები
და სასწავო ნივთები |
სკოლისკენ ჩვენი
კლასი
ვისია
ეს სახლი? ბაღი
და სკოლა
მანანა
და ლალი
|
|
|
|||
მე
და ჩემი მეგობრები
წელიწადის
დრონი
შემოდგომის
ფერები
შინაური
და გარეული ცხოველები
შინაური
და გარეული ფრინველები
საოცარი
ცხოველები
|
,,დინდინელა“ დაბადების
დღე
მთა
წელიწადის
ოთხი დრო შემოდგომა ვაშლმა
იგორა, იგორა...
საუზმის
დროა
ოქროს
წიწილები
პატარა
პინგვინი |
|
|
|
|||
|
|||
თავაზიანობა/საკლასო
წესები
|
ლადო
ასლამაზიშვილი, „ვინ წავიდა კაჭკაჭების სკოლაში?
მეც
ვისწავლი! იაკობ
გოგებაშვილი
|
|
|
|
|||
დედამიწა
ჩვენი სახლია
|
ჩემი
პირველი ენციკლოპედია - პლანეტა დედამიწა ქალაქი
და სოფელი სად
ვცხოვრობთ? რას
ვაკეთებთ? ჩვენი
ლამაზი დედამიწა
|
|
|
|
|||
ზღაპრული
პერსონაჟები/ზღაპარი |
კომბლე ზრაპარი
იწყება
|
|
|
|
თვე |
თემა, ასო-ბგერები
|
ტექსტი |
კომპლექსური დავალება
|
ნოემბერი
დეკემბერი
იანვარი
თებერვალი
მარტი
|
ზრუნვა ი და ა |
ია (საინფორმაციო -შემეცნებითი ტექსტი) |
|
|
|||
|
|||
ურთიერთობები თ, ს, ხ |
ხვლიკი ხაკო’ (ჯიპრაიდი) “თაგვი თოკა”
“სპილო და სელაპი” |
|
|
|
|||
|
|||
მეგობრობა ო, ე, უ. |
ორი ირემი “ელენეს ენძელები”
|
|
|
|
|||
|
|||
სიზმრების სამყარო ძ, მ, შ. |
ძილისპირული (ჯიპრაიდი)
|
|
|
|
|||
|
|||
სიკეთე კ, ვ. |
კოდალა კოკა (ჯიპრაიდი) პატარა გემი და პატარა დელფინი “ვეფხვი ვენდი” |
|
|
|
|||
|
|||
სახალისო ამბები; გ, ფ |
“გოგას გოგრა”
თქმა ვინ იცის არაკისა “ფისო ფეფო”
|
|
|
|
|||
|
|||
შრომისმოყვარეობა; ნ, ზ, რ |
მუქთამჭამელა “ზაზუ და რეზო”
|
|
|
|
|||
|
|||
ადამიანი და ბუნება ჩ, ბ.
|
ჩიტის ბუდე ქეთოს მერცხალი
|
|
|
|
|||
|
|||
სახალისო ამბები დ, ღ, ლ. |
ჯიპრაიდის საანბანე
წიგნი ,,დათვი დადუ“
ღრუბლები
“ლოკოკინა ლილა”
|
|
|
|
|||
|
|||
თანადგომა; ქ, ყ |
,,ქოთქოთას ქოლგა“ ჯიპრაიდის საანბანო ტექსტი
|
|
|
|
|||
|
|||
უცნაური ამბები პ,
ც, ტ |
პრინცესა ცერცვის მარვალზე
“პინგვინი პეპე” “ტყუპების ტომარა”
“ციცქნა ციყვი”
|
|
|
|
|||
|
|||
სიკეთე წ, ჯ. ჟ |
,,წრიპა წერო“ ჯიპრაიდის საანბანო ტექსტი
“ჟირაფი ჟუჟუ”
|
|
|
|
|||
|
|||
სიძუნწე ჭ, ჯ |
,,კაჭკაჭის ოქრო-ვერცხლი და ბულბულის გალობა“ მეზობლები
|
|
|
|
|||
|
|||
ურთიერთობები ჰ |
“ჰიპოპოტამი ჰოპი” |
|
|
|
|||
|
თვე |
თემა |
ტექსტი |
კომპლექსური დავალება
|
აპრილი
მაისი
|
ურთიერთობები |
,,ლიზიკოს წერილი“ დაიკო
და ძამიკო პეპი
საყიდლებზე მიდის
|
|
|
|||
ჯანსაღი
ცხოვრება/სპორტი |
პატარა
ფეხბურთელი
|
|
|
|
|||
ზრუნვა
|
ბერიკაცი
და ნამყენი
,,მამალი
და საღებავები“ ჩიტის
ბუდე პატარა
გემი და პატარა დელფინი
|
შერჩეული ეპიზოდის დახატვა |
|
|
|||
ამპარტავნება |
თხა
და გიგო პეპელა
და ფუტკარი
მზე და წვიმა |
|
|
პერსონაჟის ხატვა
|
|||
სახლი/თავშესაფარი
წელიწადის
დროები |
„სახლი“
ზაფხული |
|
|
მახასიათებლების ცხრილზე
დაყრდნობით წელიწადის დროების შედარება
|
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა ძირითადი რესურსი/ტექსტი: ,,მზე და წვიმა“- ი. გოგებაშვილის მოთხრობის
მიხედვით; დამატებითი რესურსები: ქართული ენა, I კლასი, ავტორთა ჯგუფი: კუპრავა,
ნაზირიშვილი, ფოფხაძე, ხაზიური; გამომცემლობა ,,დიოგენე“, გვ. 62; თემა: ამპარტავნობა შესაძლო დამატებითი თემატიკა: ბუნება ჩვენ გარშემო კლასი: I საათების სავარაუდო რაოდენობა: 5-7 სკოლა: სსიპ
ქ. დუშეთის N2 საჯარო პედაგოგი: ირმა ვერძეული
|
|||||||||||
სამიზნე ცნება და მასთან დაკავშირებული მკვიდრი წარმოდგენები
|
საკითხი: ი. გოგებაშვილის მოთხრობა
„მზე და წვიმა“ პერსონაჟსა და
მთლიან ტექსტს შორის არსებული შინაარსობრივი მიმართებების წარმოჩენა ნახატზე დაყრდნობით. ქვეცნება:
პერსონაჟი
|
საკვანძო
შეკითხვა: როგორ, რა ხერხების
გამოყენებით წარმოვაჩინო დახატული პერსონაჟი „მზე და წვიმა“ გაგება და ჩემეული
შეფასება? რატომ ავირჩიე ეს პერსონაჟი? |
კომპლექსური დავალებები
შეფასების კრიტერიუმი / კრიტერიუმები |
||||||||
1) ტექსტი
(შედეგები: I 2; I 3; I 4; I 5; I 6; I. 7; I. 8; I. 9; I.
12; I. 13; I. 14; I. 15) 1.
ტექსტის
შინაარსის მეშვეობით ავტორი გვიზიარებს თავის სათქმელს, რომელიც ჩვენს ცხოვრებას
უკავშირდება.
2.
ტექსტში პირდაპირ ან არაპირდაპირ
მოცემული მინიშნებების საფუძველზე შესაძლებელია
დასკვნების გამოტანა, ტექსტის სიღრმისეულად გააზრება, ახალი იდეების წამოყენება,
ტექსტის წარმოდგენა ახალი, განსხვავებული ფორმით/კუთხით. 3.
ტექსტის მნიშვნელობის აღმოსაჩენად
საჭიროა გაგების სტრატეგიების აღმოჩენა. 4.
ტექსტს აქვს შინაარსი, ენა და სტრუქტურა.
|
კომპლექსური
დავალების დამუშავების ეტაპები (აქტივობები, რესურსები)
ეტაპი 1. მოსწავლეებისთვის კომპლექსური
დავალების/დავალებების პირობის გაცნობა
დავალების მოთხოვნების გაცნობიერება
ეტაპი 2. კომპლექსურ დავალებაზე/დავალებებზე მუშაობა, დავალების
წარდგენა
ნაბიჯი 1. რა სტრატეგიები გამოიყენე ტექსტის
გასაგებად
(ტ.3) ა) რა ხერხები გამოიყენე ტექსტის შინაარსის აღმოსაჩენად? ბ) რა ხერხები გამოიყენე უცნობი სიტყვების გასაგებად და ასათვისებლად?
რესურსები/აქტივობები რესურსი
1. ი.
გოგებაშვილი, მზე და წვიმა (იხ. დანართი)
აქტივობა 1. სათაურსა
და ილუსტრაციებზე დაყრდნობით ვარაუდების გამოთქმა აქტივობა 2. ტექსტის
პაუზებით მოსმენა, ვარაუდების გამოთქმა.
·
პაუზა 1. „ერთხელ მზე
დაწვიმა წაიჩხუბნენ“ ·
პაუზა 2. „თქვა
წვიმამ“ ·
პაუზა 3. „იწყინა
მზემ“ ·
პაუზა 4. „ბოლოს იმაზე
შეთანხმდნენ“
აქტივობა 3. ახალი ან იშვიათად ხმარებული ლექსიკური ერთეულების/შესიტყვებების
დამუშავება (მაგ., წაიჩხუბნენ,
ატალახებს, ვახარებ, კამათობდნენ, შეთანხმდნენ, ძველებურად). აქტივობა 4.
მოთხრობის სიუჟეტის აღდგენა
ნაბიჯი 2.
რითია ეს ეპიზოდი შენთვის საინტერესო, რას გახსენებს იგი? რომელი სიტყვა ან სიტყვები
მოგეწონა ამ ეპიზოდში ყველაზე მეტად და რატომ? რით
უკავშირდება შენი ნახატი ეპიზოდს, რა მინიშნებები გამოიყენე ნახატის შესაქმნელად (მკვ. 1, 2); რატომ
შექმენი ნახატი ამგვარად, როგორ უკავშირდება შენი სათაური მოთხრობის შინაარსს ან მწერლის მთავარ სათქმელს?
რესურსები/აქტივობები რესურსი 1. ი. გოგებაშვილი,
„მზე და წვიმა“ რესურსი 2. მოსწავლეების
ნამუშევრები
აქტივობა 1.
დასახატი პერსონაჟის შერჩევა და შერჩეული პერსონაჟის ეპიზოდის კიდევ ერთხელ წაკითხვა.
საინტერესო სიტყვებზე, შესიტყვებებზე ყურადღების გამახვილება; პერსონაჟის შერჩევა;
აქტივობა 2.
პერსონაჟის დახატვა
აქტივობა 3.
ნახატების გამოფენა და წარდგენა
დავალების წარდგენის პროცესში დასასმელი კითხვების ბანკი (შეირჩევა საჭიროებისამებრ) ·
აღწერე შენი ნამუშევარი და ახსენი, კონკრეტულად რით უკავშირდება შენი ნახატი ეპიზოდს?
|
|
დავალება 4. პერსონაჟის დახატვა
დახატე წაკითხული მოთხრობის (მაგ. ი. გოგებაშვილის მოთხრობის „მზე და წვიმა“) პერსონაჟები მათთვის დამახასიათებელი რაიმე ნიშნებით, რომელიც მიგვახვედრებს, რომელი მოთხრობის პერსონაჟებია დახატული.
ნამუშევარში წარმოაჩინე:
· პერსონაჟის დამახასიათებელი ნიშან-თვისებები (მკვ. 1, 3).
· მოთხრობის დასასრული.
ნამუშევრის წარმოდგენისას:
· აღწერე შენ მიერ დახატული პერსონაჟები (მკვ. 1);
· ახსენი, რით ჰგავს იგი მოთხრობის პერსონაჟებს, რატომ დახატე ასე და არა სხვაგვარად (მკვ. 1, 3);
· აღნიშნე, რისი თქმა უნდოდა ავტორს ამ პერსონაჟით, რაზე დაგაფიქრა ამ პერსონაჟებმა (მკვ. 2, 4).